Chanel Bleu de Chanel Eau de Parfum |
Chanel na rok 2014 przygotowało dla mężczyzn wzmocnioną wersję swojego hitu z 2010 roku. Bleu de Chanel Eau de Parfum właśnie debiutuje na światowych półkach.
Tak mają pachnieć nowe perfumy Chanel
Marka obiecuje, że woda perfumowana ma być mocniejsza, bardziej intensywna, ambrowa i drzewna od Bleu de Chanel Eau de Toilette. Jednocześnie nowe Bleu wciąż kroczy ścieżką świeżości, czystości i zmysłowości. Trochę to sprzeczne, ale taki jest komunikat na stronie producenta.
Shot z najnowszej kampanii Bleu de Chanel EdP |
A tak pachną
Prawda o wersji Eau de Parfum jest jednak inna. To dalej woń tania, prosta i bardzo masowa. Dziwię się, że Chanel z uporem maniaka lansuje zapach tak miałki i będący na poziomie perfum z najniższej półki.
Początek cytrusowo-przyprawowy. Gdzieś w tle pojawia się ugładzony i ledwie żywy imbir i cień gałki muszkatołowej. Całość chemiczna i niewyraźna. Na początku mogą do głowy przyjść skojarzenia z jakimś tanim szamponem. Później niby kompozycja staje się nieco cięższa, ale polega to na kreacji lepkiej, trochę puchatej nuty imitującej ambrę, wanilię i drewno sandałowe. Na niej zaś wykluwa się akord sportowo-wodno-ozonowy, który nie pasuje mi do żadnej nuty ze składu. Jest subtelny, ale mimo tego wyraźnie wyczuwalny.
Nowa kampania Bleu de Chanel Eau de Parfum |
To nie jest też tak, że Bleu de Chanel Eau de Parfum jest wonią bardzo złą. Gdyby taką zawartość miały perfumy Adidasa za 20 zł to pewnie bym spojrzał nieco łaskawszym okiem. To jest jednak CHANEL i produkt, który ma ambicje być najbardziej luksusowym, sieciowym zapachem dla mężczyzn.
Nuty: imbir, kadzidło, gałka muszkatołowa, grejpfrut, wetiwer, mięta, jaśmin, drewno sandałowe, labdanum, czerwony pieprz
Rok premiery: 2014
Twórca: Jacques Polge
Cena, dostępność, linia: woda perfumowana dostępna w pojemności 50 i 100 mL
Trwałość: dobra, około 6-7 godzin